Avgörande Val

Jag är en tidsmaskin som rör mig framåt i tiden med en hastighet av en sekund i sekunden. Jag är ett steg i evolutionen på väg mot den slutgiltiga produkten. Såvida inte evolutionen själv är produkten. Jag är en tänkande varelse och precis som Descartes så är det möjligt att jag är den enda sanningen intrasslad i ett allomfattande bedrägeri. Jag kan med tankar isolera mig från världen på ett sätt som gör att ni aldrig når mig. Jag kan med känslor placera mig själv i världen runt omkring och bli en del av den. Jag kan känna mig överlägsen om jag vill och jag kan känna mig gemensam om jag vill. Jag kan vara småsint för egen vinning och jag kan vara storsint när jag åsidosätter mig själv för andra. Jag kan leva i nuet och känna doften av gräset och jag kan låta oro över framtiden tynga mig tills jag går under och jag kan leva så mycket i minnen att jag blir ett spöke. Jag kan rationalisera bort vad som helst så att ingenting betyder och jag kan bry mig så att allt blir meningsfullt. Jag kan skifta fokus, jag kan ställa mig på andra benet och jag kan byta perspektiv - alltid. Jag har ett val. Jag kan vara en bra människa. Jag kan må bra. Jag har ett val.

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0