Du står ivägen för dig.

Tänkte på det. Denna veckan har varit underbar. Har connectat med tusen pers känns det som. Jag har känt mig värdeful. Det viktigaste är inte att folk placerat värde i mig. Det viktigaste har varit att folk placerat värde i mig. Jag tycker det är underbart att placera värde i någon annan och jag förutsätter att andra känner likadant så när de placerar värde i mig så känns det som att jag ger dem den där sköna känslan av att uppskatta någonting. Det gillar jag - att känna att jag ger. Men så finns det människor som är så benägna att framställa sig själv att allt bara blir jag-jag-jag. Allt för att hypa bilden av sig själv. De vill säga häftiga saker om sig själv och när man själv berättar någonting blir resultatet att de i sin tur kommer att tänka på någonting som de ska berätta om sig själva. I deras värld tror de kanske att de jag sagt har något värde för mig så då ska ju de berätta det värsta inom samma kategori. En bieffekt blir att de inte kan intressera sig för mig och då kan de inte uppskatta mig och då känner jag inte att jag ger någonting och då får jag ingenting. Utbyte uteblir och jag de blir mindre värda för mig, mindre betydande, de blir ingenting... Det är ironiskt med tanke på att de framställer sig för att de vill vara någonting. De står ivägen för sig själva.

Jag har inte skrivit på ett tag men nu ska jag uppdatera dagligen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0