Jag målar en äcklig bild.

Det sägs att Gud skapade världen. Gud skapade ondskan. Gud är godhet men vad är godhet utan ondska?
Gud är beroende av ondska, det definerar hans godhet. Gud är beroende av att vi tror på honom.
"Djävulens största bedrift är att lura i människan att han inte finns".
Möjligen ett listigt citat utformat av Gud själv för att få människan att tro på någonting som hon inte kan se.

Jag är inte troende...
Men vi kan ta resonemanget som en metafor.
Nu ska jag måla en äcklig bild.



"När spriten ligger som glödande kol i min mage, när röken sjunker i mina lungor och amfetaminet rusar i mina ådror uppfyller jag mitt syfte. Jag är på botten, jag är nere i misären, jag är menad för det. Jag är han som smyger in genom ditt källarfönster för att ta ifrån dig saker du kämpat för. Jag höjer värdet i det du kämpat. Vetskapen om att du kan förlora det gör att du håller hårdare i det. Vetskapen om att du kan förlora det höjer värdet i det. Vid en första anblick tror ni att jag stjäl och rånar för att försörja min abstinens, för att upprätthålla min livsstil. Men egentligen gör jag det för att upprätthålla din livsstil, inte min. Emellanåt hamnar jag i svettningar och ångesten tvingar mig till tårar. Jag måste döva mitt samvete och kväva mina känslor men allting är så starkt, ångesten är förödande. Jag behöver mina medel, utan dem går jag under. Jag lär mig att förakta allt, inte minst mig själv. Hur mår du? Jag mår såhär för din skull. Se ner på mig, sluta inte med att se ner på mig - du behöver det. I min värld finns det ingen som räcker mig en hand. En gång hade jag nära och kära, människor som sett mig glida iväg. Kanske vissa av dessa skulle hjälpa mig, men.. Jag kan inte. Jag försörjer deras liv. Jag är ett skräckscenario, jag är varningen som håller deras barn på rätt väg och jag måste vara det värsta jag kan för att vara effektiv. Jag får inte ta mig upp, ni behöver mig här nere. Min misär definierar eran välfärd. Mitt dåliga mående definierar erat välmående. Jag representerar varenda kontrast du känner till. Jag är kompassnålen som visar att du verkligen är på rätt väg. Jag är faran som lurar i natten - åt helvete med Darkwing Duck, detta är vad det handlar om. Jag är de kalla blanka ögonen som du möter på andra sidan loppet av en 9'millimeters medan jag tvingar av dig alla värdesaker du har, alla värdesaker jag höjer värdet i. Jag är inte rädd för att trycka av men jag är långt mycket mer klartänkt än vad du tror. Jag måste hamna i situationer där jag måste trycka av. Jag måste hålla hotet verkligt. Hotet som får dig att värdera ditt liv Jag måste göra det för eran skull och om pistolen avfyras så tjänar ditt sprayane blod ett högre syfte, då blir även du en definition för din nästas välfärd. Jag har krossat varenda drömm jag haft i din ära och med hjälp av benzodiasepiner bär jag din värld på mina axlar. Och jag är medveten om det, annars skulle jag aldrig stått ut. Blod, svett och tårar är verkligare i min värld. Jag är intelligentare än många och jag hade mer potential än de flesta. Jag önskar att det här inte var jag men det är det här jag gör bäst. Jag är skuggan som definierar ljuset. Jag fyller mitt syfte och jag fyller det för eran skull. Jag offrar mig. Jag är hjälten du aldrig kommer erkänna, hjälten du aldrig får erkänna. Tänk inte större, tänk för allt i världen inte större - det skulle förstöra allt jag åstadkommer. Mitt syfte är beroende av din bristande förmåga att förstå. Så se ner på mig, men jag är större än du."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0