Blind Slutledning

Regnet rinner ner för mitt fönster.
Olika vägar, förgreningar, sammanstrålningar, som ådrorna på min underarm.
Verkligheten bakom förvrängs...
... Det slår mig - jag ser verkligheten bakom. Jag ser egentligen inte vattnet, vattnet är helt transparent, när vattnet böjer ljuset i olika vinklar så ser jag en förvrängning av verkligheten och den, egentligen, konkreta tolkningen sker så ovillkorligt att man inte ens lägger märket till det - men egentligen ser jag inte vattnet !
Likadant kan det vara med människor och deras avsikter. I försöken att hålla avsikten dold förvrängs helhetsbilden på ett sätt att enda sättet att vränga allting rätt igen blir att anta den avsikten vi inte direkt kan se.
Blind slutledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0