Idag är jag lat

Idag är jag lat och orkar inte skriva någonting.
MEN - jag har haft värsta diskussionerna på facebook så jag tänkte kopiera ut det istället (=
Och jag vet att jag beter mig som ett arsle på vissa ställen och jag kanske inte ens har rätt men jag älskar att argumentera så låt mig vara provokativ och spela djävulens advokat.

För övrigt... Jag tror inte ens att någon kommer tycka det här är kul nog, eller intressant nog att faktiskt läsa hahaha. Det var visst ganska mycket.
Sab (Statusen som allting utspelade sig under)
Hatar "extreme homemakeover" eller va de nu heter. Programledaren är svin jobbig. Och sen gör dem så onödiga hus, dem hade kunnat hjälpa flera familjer för de pengarna. Arghh.. *Byter kanal*

Sheldon Cooper
Jag antar att det måste vara lite dekadent och urflippat för att dra tittarsiffror så att de får in cashen att faktiskt kunna göra det som de gör liksom


Rivera
Verkar som om några är avundsjuka. De åker ju runt i landet och bygger hus ifrån noll gratis till olika familjer.


Sheldon Cooper
Avundsjuka? Nae, jag skulle inte vilja vara som Ty. Det är ju han som är jobbig. Husen är väl döfeta men enda anledningen till att jag skulle vilja ha ett sådant skulle vara för att sälja det. Städning och underhåll är inte riktigt min grej... så en tvåa i ett hyreshus med en snäll vaktmästare toppar de där husen vilken dag som helst i min livsstil ;)

Och du själv tycker inte att Ty är liiite för mycket?
Jag lovar, han och den där megafonen kommer få skitfula barn som dessutom kommer sätta my standard för vad en förälder kan tänkas behöva stå ut med både gällande decibel och dekadens ;)

Det enda som skulle göra mig avundsjuk är folk som är lyckliga utan att förtjäna det.


Rivera
Det är just därför Ty är som han är. Det är underhållning helt enkelt. All publicitet är bra publicitet.

Du gillar inte programmet fast här är du ändå och pratar om det. :)

Huvudsaken med programmet är att de hjälper behövande. Folk som sam...hället anser har gjort sig förtjänt av ett nytt hem att trivas.

Ja, antingen är man för lat för att städa eller så tar man sig i kragen och är pedant.
Det är nog endast arbetarklassen som kan få underhållet att fungera.

Alla förtjänar att vara lyckliga. Det är just på grund av liknande argument som du har, som det finns kriminella.
Å andra sidan så tåls det också att debattera.


Sheldon Cooper
Jasså du? Hitler förtjänade att vara lycklig? Fritzel? Vet att Jag tog extremexempel nu men det fungerar för att påvisa att "alla förtjänar att vara lyckliga" är bullshit. För övrigt är det inte avundsjuka som driver kriminella utan snarare... snabbare pengar, fria arbetsmetoder, en gnutta skiter i, gruppmentalitet samt att samhället vänt en ryggen. Avundsjuka kan givetvis också förekomma men att påstå att den på något sätt är orsaken, eller ens drivande, låter illa genomtänkt. Vet inte hur stor erfarenhet du har av kriminalitet.

Om du kollar igenom konversationen här ovan så tror jag inte du finner en enda som strider mot att programmet har en fin avsikt.

Jag gillar inte programmet, nae, och jag rätt att uttala mig för att jag sett det. I detta fallet så håller nog inte "all publicitet är bra publicitet". Om jag övertygar folk om min åsikt så tappar programmet tittarsiffror. Uttrycket du så fint använder handlar väl om artisters, skådisars skandaler och så vidare. Alltså saker som faktiskt inte påverkar deras verk i egentlig mening. T.ex, brittan knarkar och rakar skallen. Dålig publicitet som höjer hennes kändisskap så hennes musik som är opåverkad av skandalen spelas mer när hon är ett hett namn. Hade hon istället skaffat sig kass publicitet genom att börja göra säckpipsbaserade låtar med 5 minuters solo på mungiga i mitten kan du vara säker på att den publiciteten inte kan vändas till någonting som är positivt för hennes karriär.

Städning och underhåll. Kalla min livsstil lat om du vill. Själv anser jag den mer effektiv då jag hellre lägger energi på annat än underhåll och onödig städning av överflödiga rum ;)

Diskussionen börjar spåra ur och jag ska inte ljuga genom att låta bli att säga att jag gillar det.
Men allt handlade väl egentligen om att Ty är pissjobbig och att man kunde gjort lite mer än vad de gör (och därmed sagt att de faktiskt gör någonting)

Älskar att argumentera ♥


Rivera
Låter som om du är avundsjuk.

Ja, naturligtvis får man tycka vad man vill. Snarare folk som inte känner igen programmet blir nyfikna på det. Det är den lilla skaran som de är ute efter.
Du har tydligen missförstått uttrycket all publicitet ...är bra publicitet.

Ja, som sagt det finns allt ifrån lathet till pedanter. Å andra sidan så kan man undra vad som är normalt?

Skulle vilja tro att du är den enda som spårar ur.
Du har väl inte glömt att det finns någonting som heter åsiktsfrihet. :)

Jag är säker på att om Hitler fick en massa livsglädje under sin uppväxt. Så skulle inte han vara delaktig i orsaken till ett världskrig.


Sheldon Cooper
Förstår inte vad du menar att jag är avundsjuk på längre. Fritzel? Ty? Husen? Inget av det. Jag klarar mig bra utan att dampknulla mina egna barn på min villas soldeck liksom.

Att folk zappar förbi tvkanalen när ty gormar är väl knappast pub...licitet? Jag tvivlar starkt på att jag missuppfattat uttrycket.

Angående urspårning kan jag väl nämna att det vore rimligt att följa forumetik och hålla sig on topic någorlunda. Åsiktsfriheten är ju knappast ett argument för att det inte kan spåra ur utan snarare någonting man kan använda för att låta det spåra ur hur mycket som helst.

Och gällande Hitler så drar du upp några "om" för att säga att han hade förtjänat lycka. Problem är att om dessa "om" hade inträffat så hade han varit en helt annan människa och därför har du inte ens kontrat mitt exempel. Ganska lätt. Hitler, som han va och inte någon hemmasnickrad version: förtjänade han att vara lycklig?


Rivera
Haha, du är rolig.

Nog har du missförstått det hela alltid.

Vem sa någonting om att det är ett ämnesforum vi skriver i?
...
Ja, absolut. Tror nog inte att du kommer förstå ändå.


Sheldon Cooper
Amen tjena. Internetetik om duså vill. Man får väl förutsätta att någon som skriver en status vill att kommentarerna som följer företrädesvis ska angå statusen i fråga och därmed så är vi inte långt ifrån strukturen på ett forum. Säkerligen... bryr sig inte alla på just det sättet men å andra sidan är det fullkomligt försvarbart att bry sig på just det sättet. kommentaren om att vi spårar ur är ett tillkännagivande, och delande (men tydligen inte i detta fallet), av medvetenheten om just detta potentiella etikbrott. Således indirekt sagt "stoppa mig om det är opassande för jag vet att jag kanske gör fel".

Om du nu vet så mycket bättre om uttrycket i fråga så kan du ju gärna upplysa mig.

Angående att alla förtjänar att vara lyckliga så låter det mer som att du menar att alla barn förtjänar att växa upp till att bli någon lycklig och det kan jag hålla med om. Alla kanske säkert förtjänar att vara någon som är lycklig också. Men det betyder inte att alla faktiskt är personer som förtjänar att vara lyckliga.

Jag får en känsla av att du bara säger saker som låter bra utan att faktiskt kunna backa upp dem.

Avundsjuka ligger inte för mig faktiskt. De människor som jag anser sig oförtjänta av lycka är sällan lyckliga.


Rivera
Ok!

Det har jag redan gjort i förgående inlägg.

Inte undra på att det finns krig i världen.
...
Om du säger det så.

Hoppas att du får lycka någon dag åtminstone.


Sheldon Cooper
Vet inte hur du ser på saken men i min värld betyder "all publicitet" verkligen all publicitet. Därmed sagt att du faktiskt inte kontrat det jag skrev på ett sätt som får den otvetydiga definitionen av något så absolut uttryck att faktiskt ...stämma överens med verkligheten.

Om alla vore lyckliga skulle vi inte ha krig?
Hoppas på lycka~


Rivera
I stort sett så betyder det att man kan göra det mesta för att bli känd. Det är inte direkt som om någon vill kolla hur en vanlig person har i sin vardag. Det är därför det finns många kända överdrivna personligheter bland annat. Om det nu ...låter vettigt.

Nej, om alla har kärlek så skulle vi inte ha krig.
Med andra ord ja, om kärlek förknippas med lycka.

Å andra sidan så:
För att få harmoni i världen är som att lösa algebra med att tugga tuggummi. Med andra ord dagen då alla är lyckliga är den dagen man kan dela hela världen med noll.
Det kommer alltid finnas någon som har det bättre än andra.

Sådant här kan man nog vela fram och tillbaka i all oändlighet. Om någon lyckas få alla lyckliga, berätta gärna hur.


Sheldon Cooper
Nu behandlar du väl ändå avundsjuka?
Jag kan väl ha det "sämre" än någon annan men vara lycklig ändå? Såvida jag inte lider av avundsjuka.

Folk som vill bli kända vill väl bli det i olika syften. Brittan t.ex är beroende av sitt kändiskap för... att kränga sin musik, således finns det publicitet som enbart är harmfull för henne.
Skulle tippa på att de enda slag av människor som faktiskt kan stå rakt av för att all publicitet är bra publicitet är B-kändisar(?) som Linda Rosing och den ligan för faktum är att de gör inte ett skit. Deras b-kändiskap är allt som driver deras karriär. Att vara känd för att vara känd - ganska poänglöst egentligen.

Vad det gäller Ty så är hans "kändisskap" inte poänglöst utan snarare meningsfullt. Faktiskt meningsfullare än många kändisskap med tanke på att han används till ett ganska ädelt syfte. Många tycker säkert att han är kul i början men de trogna tittarna fortsätter nog inte kolla på grund av Ty utan snarare för att de tycker om att bli rörda av det fina syftet. Nackdelen med Ty är att han är som alkohol. Man pallar bara inte hur mycket som helst och därför så tappar de nog också många tittare som skulle kunna ha stannat.
En stark magnet som alldeles för fort blir repulsiv.
Den viktiga frågan för att motivera hans beteende (om jag nu har rätt) är väl i så fall: Är strömmen av tittare som kommer och går mer värd en de tittare som hade fastnat för serien om han inte var så jävla jobbig?

Kärlek är väl någonting som folk definierar olika. Men om vi antar kärlek=gemenskap så bringas också harmoni. Men under de kriterierna så räcker det inte ens om alla har samma sort av kärlek utan alla måste även ha samma sort av kärlek med varandra (alla andra) för att inte grupperas.
Kulturella skillnader kommer ivägen för lätt. Kristendomen viill ha sin kärlek och muslimerna vill ha sin. Gemenskap är väl en gemensam nämnare. Problemet är att det inte är samma gemenskap och därigenom skapas oerhörda gruppmentaliteter och när sådana brakar samman så utbryter helvetet.

Själv söker jag min lycka genom att uppskatta folk runt omkring mig, försöka glädja åt deras glädje och sådana saker samt frigöra mig från negativa karaktärsdrag så som just avundsjuka, svartsjuka och girighet. Jag försöker även åsidosätta mitt ego vilket är svårt många gånger. Jag har faktiskt inga garantier för att det är rätt väg att gå.

Sanningen är mer värd än någon människa.

Det känns i alla fall som att vi börjar komma överens nu (=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0