Kompatibilitet - Hellre kille

Alla vill vara bättre, givetvis. Men vem vill jag vara bättre för?
Killar vill vara bättre än andra killar. Så de hävdar sig. De försöker att höja sig själva för att stå över de som är runt omkring än. Förmodligen för att det är det som en tjej ska se. Han blir populärare, mer alfasignatur, mer framgångsrik hos tjejer.

Alla vill vara bättre, givetvis. Men vem vill du vara bättre för?
Tjejer vill vara bättre än andra tjejer. Så det trycker ner varandra. De försöker att sänka de runt omkring sig.
Relativistiskt sett så är det samma sak. Man vill öka skillnaden mellan sig själv och resten, allt för att verka bättre. Så tjejer snackar skit om varandra.

Då är jag fan hellre kille.

Att hävda sig, framställa sig, överdriva för att rädda sitt sköra ego - ganska löjligt.
Men skitsnack, såra, nedvärdera, försöka orsaka varandra ett skört ego ... Jävligt äckligt.

Men en bieffekt av detta. Jag känner jättemånga tjejer som säger att de går mycket bättre ihop med killar och jag vet många killar som går mycket bättre ihop med tjejer.
För om jag sitter och snackar med en tjej så har hon ingen anledning att verka bättre än jag, hon kommer inte hävda sig och hon kommer inte heller bete sig så som tjejer beter sig lika väl som att jag inte kommer att hävda mig gentemot henne eller snacka skit om henne på grund av det.
I våran interaktion så är vi fria från våra försök att uppnå en alfaposition och kommunikationen mellan oss blir ärligare. Killar och tjejer talar inte samma språk. Killar är från Mars och tjejer är från Venus men ändå verkar det som att vi är som skapta för att vara kompatibla (och nu snackar jag inte om kuk+fitta=kompatibelt utan snarare mentalt).

Kom ihåg att jag generaliserar ofta.
Givetvis finns det tjejer som inte är backstabbing hoes mot sina artfrender och givetvis finns det killar som inte är ute efter att hävda sig. Sedan så är väl killar också så att de vill hävda sig initiellt så när de väl lär känna varandra och slutar se varandra som hot så utvecklas en mer ärlig kontakt och det primitiva behovet av att hävda sig automatiskt försvinner. I och för sig finns det ju killar som aldrig slutar hävda sig hur nära man än kommer varandra (stackars dem) och givetvis finns det tjejer som skulle backstabba sin egen mamma för ett milt elektrakomplex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0