Skeva drömmar.. And by the way.. My phone's fucked.

Jag brukar drömma konstiga saker, helt skeva. Som att flå en sjökapten för att klä sig i hans skinn så att man kan infiltrera besättningen och köra på grund med flit för att skratta elakt.
Att det är en dröm är uppenbart.

En annan gång drömde jag att jag var på fet fest och var fullkomlig fitta mot Danne. Jag var hur elak som helst och slängde ut alla hans skivor genom fönstret. Jag vaknade tidigt i soffan med någonting som kändes som bakfylla och vred mig i ångest över hur fan jag betett mig. Lyckades somna om. Vaknade igen och gick halva dagen med ångest innan jag insåg att... Jag hade inte varit i Falkenberg där festen varit. Falkenberg låg cirka 30 mil bort och dessutom var Danne i luleå. Jaja, hur verkligt det än hade känts så var det inte svårt att lista ut att det varit en dröm.

De senaste nätterna vet jag inte om jag drömt eller inte. Har vaknat med minnen från samtal med en person jag pratar väldigt mycket med. När man blir väldigt insatt i ett samtal så kan det vara helheten av samtalet man faktiskt minns och således inte speciellt mycket mer som omgivning och så. På så sätt förhåller sig dessa samtal. Vad som är värre är att det samtalen har handlat om är så väl inpassade i verkligheten och vardagssituationen att jag ur samtalens innehåll inte kan bedömma ifall det är drömmar eller inte. Vad som är konstigare är att samtalens innehåll har varit såpass viktiga för min vardagssituation att det faktiskt inte riktigt spelar någon roll om ifall det varit en dröm. Eller.. Det spelar roll. För även om det var en dröm så har min sida av samtalen varit lika äkta som verkligheten. Men jag måste försäkra mig om hur verkligheten ligger till med andra sidan av samtalen.
Vikten av det behandlade ämnet förändras dock inte av att det var en dröm.
Det enda som faktiskt får mig att tro att det varit en dröm är att jag inte längre kommer ihåg samtalen - och jag brukar inte glömma bort saker så fullständigt.

Och så vidare till annat

Har inget internet hemma. Brukar blogga genom telefonen.
Men nu har den dött. Vägrar ladda :(

Ses irl eller inte.

Men här kommer i alla fall någonting lite kul om kontraintuitiva saker (=


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0