Silver to Gold

Ska man lida i livet för att betala sin skuld?
Eller fördriva tiden med att va galen och full?
Ibland blir tiga till silver och tala till guld
Om jag kilar den stigen, var glad för min skull


Det är lustigt. Jag har haft en del negativa tankar väldigt länge. Tankar jag inte trivs med. Nu har det hänt någonting som ger mig dåligt samvete när dessa tankar kommer och det tycker jag inte om. Som att jag inte vill ha dåligt samvete för det. Men om jag inte vill ha dåligt samvete så betyder väl det att jag vill ha tankarna obehindrade? Om jag inte vill ha hinder för dem, betyder det då att jag vill ha tankarna? Trots att jag inte trivs med tankarna? Har tankarna funnits med mig så länge att de blivit en del av mig?


... Tala är guld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback