Charon

Jag har alltid gillat mytologi. Visste ni att Tor i nordisk mytologi var rasblandning? Japps ! Hans mamma var ingen asagud. Det fyller mig med skratt varje gång jag ser en rasist med torshammare. Lite synd ändå. Nordisk mytologi är både rolig och fin. Fick den läst som sagor för mig när jag var liten. Synd att den smutsas ner med hat genom rasismen. Grekisk mytologi är inte bara fin. Vi har även många termer och saker därifrån. När min pappa dog sa lade jag två silvermynt i handen på honom. Antar att prästen hade baxat dem om de låg på hans ögon. Har hört att Charon kan vara en riktigt girig liten fitta så jag ville vara säker på att fossan fick med sig cashen. Skämt åsido. Det var väl mer för att markera att fossan taggade vidare... Och för att Charon är en fitta förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0