Maskrosbarn

Termen maskrosbarn är en analogi som är lite felaktig. Den hänvisar till att maskrosor växer rakt igenom asfalten och klarar sig mot alla odds när de egentligen inte borde. Asfalten i sig är symbolik för en känslomässigt steril miljö. Men i de sammanhang vi använder termen handlar det om en emotionellt dysfunktionell miljö. Och enligt vad jag hört, dock enbart hörsägen som behöver kollas upp, så klarar sig faktiskt inte barn i en känslomässigt steril miljö.

"Likt en maskros...
Det som slutligen tar mig härifrån,
en sista vindpust,
det yttersta av väder,
för mycket att utstå,
dock enbart en ensam bris.
... Likt en maskros."

Kommentarer
Postat av: MissTwiggy

bland känner jag mig som en maskros



Vacker som en lysande sol



men räknas ändå som ett ogräs

2011-01-22 @ 15:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0