Hold up - Heeey !?

Uppehåll från bloggandet - Jag har viktigare saker att inte tänka på.

Kommentarer
Postat av: MissTwiggy

:( då har jag juue inget trevligt att läsa!!

2011-03-02 @ 16:32:51
Postat av: Anonym

Jag har en massa anteckningar på facebook som går att läsa. Förresten, en fråga som lockat mig länge. Vem är du? Med tanke på hur snabbt efter start du hittade bloggen så känns det högst sannolikt att vi känner varandra. Mvh, Stefan.

2011-03-03 @ 14:10:36
Postat av: MissTwiggy

Det tror du, vem vet ;)

2011-03-03 @ 21:39:19
Postat av: Anonym

Nyss pratade jag om sannolikhet utan att egentligen berätta vad jag tror. Men när du visar intresse för det jag skriver medan du låter bli att fråga vad jag heter på Facebook så blir jag ju helt övertygad om att du redan vet hur man hittar mig på Facebook. :p Aja, det får väl vara som det är då. Du kan ju maila mig på Facebook om du har lust.

2011-03-04 @ 03:01:40
Postat av: MissTwiggy

Jag vet vem du är, o du vet vem jag är :)

2011-03-04 @ 18:37:28
Postat av: Anonym

Så om vi vet vilka vi är varför inte bara berätta?

2011-03-04 @ 20:08:24
Postat av: MissTwiggy

någon gång kanske jag gör det.

2011-03-05 @ 18:30:29
Postat av: Anonym

Berätta nu så publicerar jag någonting unikt. Du får välja mellan en sak som jag skrev för fem år sedan som aldrig publicerats eller en hiphoptext som jag skrev för någon månad sedan. Jag kan poängtera att jag har för vana att inte publicera musiktexter... Eller någonting ur det gamla arkivet som inte finns på facebook. Personligt, rim, exklusivt eller nyskapat. Nyskapat känns kanske lite fattigt, det kommer ju i sinom tid ändå.

2011-03-05 @ 19:12:56
Postat av: MissTwiggy

Det finns tid för sorg.

Det finns tid för glädje.



Tiden finns till för att sår ska läka,

finns det tid att öppna dom också?



Hur lång tid

behöver du

att gå till mig?



Tid

kan inte mätas

eller kan det?



Sekunder,

minuter,

timmar,

varför är det exakt längd på dem?



Tid

kan vara tråkig,

då går det långsammare än annars,

fast tiden upphör inte att ha samma längd ändå!



Hur går det ihop?



Tid är relevant för olika människor,

hur kan det vara så,

när tiden bestäms i samma längd för alla?

2011-03-05 @ 21:56:42
Postat av: MissTwiggy

jag har oxå en blogg ;)

2011-03-05 @ 21:58:25
Postat av: Anonym

Ge dig in i fysikens värld så kommer du få svar på allt du frågar om tid bortsett från varför timmar och sådant har sin längd och varför vi upplever den olika. Tid går för övrigt långsammare under acceleration (se einsteins tvillingparadox). Tid och rum är väsentligen samma sak. Det var bland annat bevisandet av det som gjorde einstein berömd. Varför just timmar och sådant har sin längd beror väl på att ett solur var väldigt lätt att dela in i just tolv och när urverken blev mer sofistikerade så klämde de in ytterligare 5 hack mellan varje och skapade minuten och sedan sekunder på det. Där följer också logiken till att det efter det är hundradelar :p



Läste en bok som försökte reda ut varför tiden flyter åt bestämt håll nyligen. Enligt en ekvation där så kan man få tiden att flyta baklänges, i praktiken behöver man byta plats på materia och antimateria och spegelvända rumskordinaterna. Men det är ju omöjligt.



Men jag får en känsla av att du tycker mer om frågor an svar :p



Lustigt hur vissa saker du skriver verkar ha absolut vederläggning inom fysiken :p

2011-03-05 @ 23:50:53
Postat av: MissTwiggy

Jag vill defenitivt ha svar annars hade jag inte frågat ;P ditt sätt att förklara saker , gör det så enkelt att förstå! vad heter boken förresten?? värd o läsa?

2011-03-06 @ 09:46:53
Postat av: Anonym

Tid utan ände tror jag den hette. Den är ganska djuplodande och tvärvetenskaplig vilket gjorde blir otroligt tråkigt när de beror områden av naturvetenskap som jag fullkomligt skiter i :p Dessutom kändes det som att boken egentligen nådde sin poäng halvvägs igenom. Vad heter du?

2011-03-06 @ 17:24:19
Postat av: MissTwiggy

okej, jag ska se fall den går att låna på biblioteket =) får se va jag tycker om den.. finns så många tankar som snurrar..jag kan inte berätta vem jag är tyvärr :(

2011-03-06 @ 17:48:32
Postat av: Anonym

Jasså det kan du inte? Då antar jag att det beror på någonting mellan oss två med tanke på att du kan dels berätta i mail och dels i en kommentar som jag låter bli att godkänna.



Så är vi ovänner eller har du en svartsjuk pojkvän?



Eller gillar du bara hemlighetsmakeri?



:p :p :p

2011-03-06 @ 22:24:46
Postat av: MissTwiggy

Kan hända att vi inte e vänner eller att jag gillar hemlighetsmakeri :P gillar att snacka med dig på detta vis, o läsa det du skriver, tycker som jag alltid tyckt du e smartare än de flesta o gillar ina tankar.

2011-03-07 @ 20:00:19
Postat av: Anonym

Okay. Kanske bäst att hålla det såhär då.

2011-03-07 @ 20:16:00
Postat av: MissTwiggy

japp

2011-03-08 @ 10:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0