Press Play

Jag minns en gång när jag var väldigt playig. Jag ljög inte om någonting. Stod och sa till en av de fyra tjejerna jag playade lite för tillfället att jag var ett svin. Hon sa att hon inte trodde mig. Jag bad henne fråga min vän bredvid. Hon kollade frågande på honom och han sa "Han är ett svin". Hon vägrade tro på honom också. Hon fick sanningen och genom valet hon gjorde befriade hon mig från dåligt samvete.
Asläckert.

Jag vill även påpeka att jag bodde minst 50 mil ifrån varenda en av dessa tjejer vilket borde medföra att alla illusioner om någon beständig relation vore orättfärdigat självpåtagna redan från start och det var så jag rättfärdigade mitt eget beteende till att börja med.
Distansen medförde den kylighet jag använde för att få lite värme och närhet (Y)

En gång i tiden var jag ofrivillig player också, men det är en annan historia som jag kan plocka fram i en annan fantasilöshet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0