Konsten att roa sig pt 4

Konsten att roa sig handlar om argumentationer.
Följande argumentation har varit väldigt triggande och det står för mig fullkomligt klart att alla inblandade är av den skarpare sorten. Riktigt stimulerande. Jag tror att det går att finna resonemangsfel hos alla parter men viktigare är att vi även kan finna väldigt skarpa resonemang och poäng hos alla parter.
Som vanligt är facebook arenan för mitt nöje.

... det börjar med en status ...



Doris
Jag fattar inte??! hur fan kan man se på ngt så rutten pogram som bigbrother?
aldrig att jag ser på sån skit!
    • Doris
    • aja kolla du,men jag har rätt åt min åsikt ,och jag tycker det är ren skit.
    • Sheldon Cooper
    • Klart du har rätt till din åsikt. Jag tycker det är intressant pga hur de påverkas där inne. Från början är BB ett NASA-experiment på hur länge man kan vara skiljd från omvärlden. det visade att känslolägen förstärks och dessutom finns det psykosrisk. Alltså, desto längre tid som går desto mer stormar deras känslolägen och de förändras. Det är också intressant att se hur gruppdynamik uppstår när de upplever varandra som hot. Hur lätt de har att döma varandra för att sedan glömma bort det. Beteendemässigt är det intressant. Alla tror att de klarar av att hålla sina värderingar där inne men sakta försvagas de. Det är kul att se vilka som ger sken av att ha ett starkt psyke och vilka som verkligen har det. Kul att se när det brister. Man måste tänka på att det vi ser inte nödvändigtvis speglar vilka de är i verkligheten.

      Men som sagt. Vi har alla olika åsikter och du kanske bara finner skit när du kollar på det. Men det finns mer där än vad du ser :p


    • Michael
    • de gör ju skiten mer intressant för de har vart ett nasa expriment... lr inte
    • Sheldon Cooper
    • Nej, det är inte att det var just ett NASA-experiment. Det gör det mer intressant för att det är otvivelaktigt vederlagt att folk förändras på sätt som är svårt att föreställa sig i det dagliga livet.

      Om NASA var det enda du såg värt att besvara i kommentaren ovan så förstår jag om du misslyckas med att finna någonting intressant i BB
    • Michael
    • ja de va länge sen ja tröttna på de men gav de ett försök i början för ett par år sen. så har rätt till att säga att de e skit enligt min åsikt.. men men folk gillar de ju annars skulle de inte finnas kvar.. men tycker de hade vart mer intressant å sätta kameror på en anstalt där har dom instängda folk hela tiden...
    • Sheldon Cooper
    • Jag sa inte att du inte hade rätt till din åsikt. . . Du verkade missa poängen i båda mina kommentarer.

      Är vi lite trötta mitt i natten måhända? :p ;)
    • Ronny
    • de är för att folk inte har så intresanta liv så dom vill se ett gäng muppar som är inlåsta i ett hus ..... PATETISKT om du frågar mig och slöser på tid
    • Sheldon Cooper
    • Och här har vi ytterligare någon som tror att hans värderingar, åsikter och perspektiv gäller alla andra tydligen.
    • Ronny
    • nää läs sista stycket IDIOT . PATETISKT om du frågar mig och slöser på tid
    • Sheldon Cooper
    • Ja, sista stycket är din åsikgt, vad du tycker.
      Det första stycket ser jävligt mycket ut som ett absolut påstående och om det inte var så du menade så UTTRYCK DIG KLARARE IDIOT
    • Ronny
    • de är min åsikt att folk som kollar på bb inte har så intresata liv så dom moste kolla på andras hahhaha ska jag utrycka mig klarare tycker du allt som jag skrev va om du frågar mig så enligt min uppfatning kan jag inte skriva mer tydligt än jag hjort men men
    • Sheldon Cooper
    • Jag tyckte att det såg ut som ett absolut påstående som du sedan fäste din åsikt på.

      Att missuppfattningar sker här och där är inget som verkligen går att undvika men desto mer man irriteras av en missuppfattning desto tydligare borde man väl vara? Och du verkade onekligen ha blivit irriterad. Men jag kanske missuppfattade dig igen :p

      Sedan kan man se det såhär också. Vissa människor kanske gillar drama men saknar drama i sitt liv. Det behöver inte betyda att deras liv i sig är ointressanta. Vissa kollar dramaserier som one tree hill och shit. Visst är dramat där kanske lite mer komplext och utstuderat, men dramat i bb är äkta vilket gör att folk relaterar mer. Alla där inne är där frivilligt så vi behöver inte helle ha dåligt samvete för att ta nöje i att se det. Detta är iofs inte mina personliga åsikter utan bara resonemang från ett annat perspektiv.
    • Ronny
    • du har rätt i de du skriver... vist kunde jag har utväklat de mer så de inte kunde miss tolkas mitt fel .. och vist är de så att alla är olika. men jag tycker fotfarande att folk som ser bb och tycker de är bra borde slänga tv och ge sig ut i stället för att följa ett skit program men jag tycker gioförsäj att om man styrs av ett program på tv och moste vara hemma eller vid tv en viss tid va de än är för program borde slänga tv
    • Michael
    • om ja e trött mitt i natten ne inte direkt för ja sover på dagen å e vaken på natten så e mer trött på dagen lille vän... å ja ronny de e sant de du säger men idioten fattar inte de... att man kan skaffa sig ett eget liv istället för att sitta å kolla på andra patetiska liv. men de e de folk måste göra när dom inte trivs me sinna egna liv. så måste dom ha andra å kolla på....
    • Sheldon Cooper
    • Ronny lilla vän (lägg väl märket till att "lilla" istället för "lille" är ytterligare förolämpande). Du uppvisar tecken på ignorans när du väljer att sålla bort väsentliga argument. Det snackar om att slänga tvn och ge sig ut i livet? Jag har ingenting för mig klockan 10 på en vardagskväll ändå. Vad skulle konkurera egentligen? Sova på dagarna? Luffare eller nattjobb? Anledningen till att jag undrade om du var trött var för att det väsentliga sagt inte verkade gå in. Själv förstår jag mycket väl var argumenten kommer ifrån. Nämligen från bristande förmåga att tänka längre och se utanför sitt eget perspektiv. Jag försöker inte på något sätt ändra någons egna åsikt om programmet utan snarare belysa så att man slipper döma folk på så fattiga grunder. Men det går inte så bra. Någon verkar ha huvudet för långt upp i röven samtidigt som det är jag som är idiot? Nae vettu, jag stannar nog här istället för att sänka mig. Good luck and have fun habibi.
    • Ronny
    • haha ja du man kan ju ta sin sista promenad eller gyma i stället för att låta sig styras av ett program .. men om du vill låta tv styra ditt liv är de upp till dig men alvarligt tycker jag att meniskor som låter sig styras av tv har ett alvarligt problem .. men tycker folk bb är bra givitvis annars skulle dom aldrig få visa ett sådant program men tycker de att Shalfon och alla andra som vill sitta och titta på tv i stället för att göra något visäntligt ska göra de och stänga i gen och låta oss meniskor med lite mer interligens gör de vi vill OCH DE ÄR INTE ATT BLI STYRDA AV TV
    • Sheldon Cooper
    • Du har väldigt rätt i att man inte bör låta tv styra sitt liv, inte heller datorn. Själv har jag inte ens internet hemma för att man lätt slänger bort sitt liv då (facebook i telefonen). Men klockan tio på kvällen är det väldigt många med 7-4jobb som ändå sitter och bara varvar ner för att sedan lägga sig :)

      Hur gamla är ni förresten? Ni behöver inte svara om ni inte vill men jag hade tyckt det vore intressant att veta.
    • Michael
    • haha.... kan väll börja me att säga att ja e iallafall äldre än va du e mer behöver ja inte säga om den saken.... finns mycke mer roligare saker man kan göra på en vardags kväll än å kolla på massa apor i ett hus... skaffa ett spel en hobb...y lr va som hels gör nått för dig själv istället för att fantisera framför tvn om andra människors liv... de e bara patetiskt.... sova på dagarna kan man göra om man jobbar på nätterna... hehe du e verkligen patetisk ja kan se långt utanför mitt eget perspektiv men finner ingen grund till de i detta sammanhanget för finns inget intresse för mig av att bli hjärn tvättad av media ja reser hellre runt i världen å ser saker med mina egna ögon än å sitta å tror på alla lögner man ser på tvn.. men du tror la säkert att allt som sägs e sant å gör du de så e du fan dum.... ja har minna grunder för ja har sett mer än va du har tror ja.. man kan inte döma folk efter media utan efter verkligehet hör du skillnaden. media (Staten) och verklighet.. de e nått du bör lära dig....kan förstå att du inte har nått internet hemma de har du la inte en råd me..... för ni svenssons låter ju era pengar själas av staten som festar för era skatte pengar.. men trivs du me de så kan du forsätta slava för samhället å drömma dig bort i dina tv program på kvällen istället för att göra nått me livet... over and out habibiVisa mer
    • Sheldon Cooper
    • Du gör väldigt lätt grundlösa antaganden. Jag undrade bara om din ålder för att jag tycker det är intressant, hade ingenting att göra med beteenden som att ålder på något sätt skulle vara auktoritärt, vilket du förmodligen inte förstår med tanke på att du väljer att använda ålder i nedvarderande syften. Det som sagts har ju samma tyngd oavsett om du är 14 eller 34. Själv är jag 26. Du ger verkligen inte sken av att tänka utanför ditt eget perspektiv och i kommentaren ovan visar du bara åter en gång precis vad jag pratar om. Du plockar fram grundlösa argument från ett smalt perspektiv och kastar dom på mig som att det inte finns något alternativ. Angående vad jag sett och inte sett så vet jag att Jag sett mer än många, men jag blir inte högmodig för det. Men om dig kan man ju spekulera i den frågan. Du får kalla mig patetisk, det är helt lugnt, du är inte värd skit för mig ändå liksom. Men om du tycker det är patetiskt att kolla på bb så ska jag ge dig nått ännu värre... Jag brinner för sånt vi håller på med nu. Fullkomligt älskar det. Mitt intellekt får regelrätt ståfräs. Hur patetiskt är inte det? Oj vänta ! Med tanke på att du har den där attityden, gärna tillrättavisar folk, argumenterar om saker man egentligen kan låta bli, så är jag säker på att du själv är lite sån. Hur patetiskt är inte det? Men jag kan ju förstås ha misstagit mig. Såvida du inte är en sån där självförnekande människa så vet du väl sanningen bäst själv (Y) om du nu inte hade varit så duktig på att sålla bort saker så hade du sett att jag påpekade att bb förmodligen inte speglar det verkliga livet. Beträffande media (hur det nu ens var relevant? Greppar du halmstrån?) så läser jag inte tidningen, kollar inte nyheter, skiter i reklam etc likväl som att Jag inte tror hur som helst på konspirationsteorier. Men jag förstår verkligen inte hur det nu är relevant. Jag ifrågasätter allt jag tror på, annars kan jag inte tro på det. Det måste hålla för ifrågasättandet liksom och det är därför jag inte tror på dig. Du brister. För övrigt, din åsikt är en typisk main-stream-åsikt och oftast är det saker som bara låter bra men faller under närmre granskning.
      För övrigt. Att slänga runt ord som patetisk och påpekanden om ålder känns... Ironiskt nog omoget och patetiskt ;)

      Vill passa på att tacka dig för att du förgyller min dag ♥
    • Ronny
    • Jag brinner för sånt vi håller på med nu. Fullkomligt älskar det. Mitt intellekt får regelrätt ståfräs. håller med dig folkomligt för älskar ochså detta kan jag lova ... min ålder är orelivant som du sj säger och vist håller med dig om att matias brister i de han skriver men du tror inte bb är hjärntvätande för meniskor ?? och som ni båda påpekar att media är ett sätt att hjärntväta( så är väll de så att serier är till för att förlata och förslöa menisor så den inte har yppelig kontion och psykist välmående) de inom parantesen är ett påstående men ändå min åsikt men kan inte relater detta till en forskning nog om detta . tbx till de vi snacka om och skiter i om de är bb eller andra serier vi snackar om jag menar att de är skadligt att bli besatt av en serie har jag formulerat så sheldon förstår ??? och så vill jag bara säga tack sj helt underbart detta

    • ps datan ska givet vis inte heller styra ens liv de är nog skadligt att fästa sig för mycket vid både dattan och tv
    • Michael
    • hehe man tackar du förgyller min dag minst lika mycke som ja förgyller din dag se de har bara vart roligt att hålla igång denna diskutionen och anledningen till att ja gjort den större och kastat så kallade "Grundlösa argument på dig e av en orsak inte å inte helt meninglöst från min sida utan gör de bara lättare för mig å läsa dig... å så va du e för en person.. å sen så e inte alla mina argument grundlösa för e inte helt jävla dum i huvet... men e nöjd me hur disskutionen har utvecklas och har vart kul å hacka på dig för att få de till de. kan bara säga att du har rätt till mycke men kan inte hålla me om allt för ja gillar inte å tillrätvisa, ja skiter mer lr mindre i va andra folk gör utan ja brinner mer för de här å trigga upp folk så kan man läsa dom utefter handlingar och de har vart kul me dig kan ja lova...kan citera dig " Mitt intellekt får regelrätt ståfräs" ja skiter i hela bb för mitt intresse för program som bb å paradis hotel och sånt finns alls men e en bra grund till en rolig disskution tydligen... sen hur granskningar brister lr inte får man tro på hur man vill utan man får granska saker själv för att få fram saningen i denna världen vi lever i å de e inte alltid så lätt... men de går..... å i frågan me ålder så kanske ja hade lite fel i å säga att ja nog va äldre än dig, för de visa sig ju att vi e jämn gammla.. men tack för allt har haft en bra å rolig dag tack vare dig me så har vart kul å kunna göra de samma för dig ..... piizz and out
    • Doris
    • Och tack så jätte mycket att jag har fått läsa detta, har varit en underhållande dag för mig med!!haha...
    • Ronny
    • bra micke du slutar aldrig förvåna min broder
    • de är helt lungt doris allt för dig gumman haha
    • Michael
    • hehe lugnt bejbi har verkligen vart kul för mig me ska ja lova
    • hehe fint ronny du har inte vart så dålig heller har vart till stor hjälp ;P
    • Ronny
    • tackar brukar ju vara de nästan alltid
    • Michael
    • hehe de e sant de
    • Sheldon Cooper
    • Jag orkade inte läsa allt nu. Är ute och ger staten sina cash via mitt älskvärda töcken av alkoholkonsumtion ;) Men när detta triggade mig så är det högst troligt att Jag kommer att checka upp och svara utan påminnelse. Annars kan ni ju alltid skicka en påminnelse för jag vill fortsätta :)
    • Aha. Nu har jag läst och blev faktiskt väldigt glad :)

      Vi verkar likasinnade i vissa avseenden =D

      Även om vi kanske inte håller med varandra på alla punkter så känns det solklart att ingen här är korkad :) och det är väl det som hållt det så intressant. (Y)
    • Ronny
    • håller med dig fult och vill tacka för en trevlig diskution

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0