Vackrast i världen - Ensam på sin topp

Status attraherar falskhet. Desto mer pengar man tjänar, desto framgångsrikare man blir, desto mer "respektabel" man blir. desto längre upp man kommer desto mer måste man vara uppmärksam på folk runt omkring en. Desto högre status man har desto mer kommer folk vilja vara runt omkring dig... Som att de vill snylta på din status eller skydda sin egen. Det finns människor som korsar nästan vilka gränser som helst. Jag kommer ganska långt nerifrån och även om jag inte kommit nämnvärt långt upp så märker jag det redan. Äckligt. Så det finns saker jag saknar med det jag lämnat. Lyckligtvis är killar generellt sett ganska raka. Killar drabbas inte lika hårt.
En tjej däremot... Utseende har större vikt i statussammanhang. Hon är vackrast i världen. Folk vill vara runt omkring henne. Tjejer är jävla ormar, bakom en falsk fasad försöker hennes vänner plocka ner henne. Hon är vacker, många killar vågar inte närma sig. Hon är vacker, många killar närmar sig just därför. Hon är vacker och det är allt vissa ser så många som kontaktar henne är inte ens egentligen intresserade av att lära känna henne. En statusbrud - en trofé.

Hon är vackrast i världen, hon kan inte hjälpa det.
Hon är vackrast i världen och blir ensam på sin topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0