Dreamcatcher

Brukar ni försöka tolka drömmar? Drömmar är some trippy shit. Jag tvivlar starkt på att drömmar skulle kunna förutsäga saker i framtiden och jag tror inte på någon universell symbolik i drömmar. Däremot tror jag på att kulturella präglingar kan bidra till symbolik i drömmar. Men jag tror också att antalet av dessa symboliska element är försvinnande litet. Den viktigaste nyckeln är nog egentligen bara att lära känna sig själv. Jag tror starkt på att drömmar är bearbetning av intryck i livet runt omkring oss och jag vet att våra undermedvetna är ena uppmärksamma jävlar - långt mycket mer uppmärksamt än det medvetna. Samtidigt så pågår en massa undermedvetna processer som vi inte vanligtvis märker medvetet. Vanligtvis är alla processer bra, processer för oss fram. Men vissa processer måste föra oss över jävligt tunn is för att fylla sitt syfte och om man inte är uppmärksam så kan man befinna sig på tunn is helt ovetandes och det är förmodligen precis lika riskabelt som det låter. Mina två senaste drömmar har varit extremt lätta att tolka och de skvallrar om att jag har tunn is under fötterna - de skvallrar om en känslig process. Jag måste förmodligen vara försiktig nu för att inte bli helt under isen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0