Falkenberg

Falkenberg. I Falkenberg är folk öppna. Det är lätt att ha att göra med folk. Falkenberg är litet. Alla känner någon som känner resten. Man kan haffa upp första bästa människa på krogen. Känner jag inte människan så känner jag någon som känner människan. Folk står generellt sett för vad de gjort för de vet att alla kommer ändå få reda på det. Samtidigt innebär detta att det är lätt att få stämplar och rykten som sedermera är svåra att tvätta bort. I Falkenberg är det inte ovanligt att folk går runt i badkläder mitt i stan på varma sommardagar. Falkenberg är en sommarstad. Långa sandstränder med horisont från ögonvrå till ögonvrå inte allt för långt från centrum. Varje pizzeria har hemkörning och smugglad alkohol flödar varje helg. Falkenberg är min barndomsstad. Jag kommer aldrig att flytta tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0