Hörlurar - Hör lurar.

Musik är nice. Fett nice. Ett liv utan musik vore som ett liv utan värme. Alla gillar musik och allt som oftast gillar vi musik som vi relaterar till - ofta på grund av att vi vart med om liknande saker men oftare att vi förstår känslan. Musik rör oss på insidan. Jag glider genom staden med mina lurigt lurande lurar i öronen. Vad gör jag? Jag stänger ute alla andra ljud - jag stänger av en del av det som jag upplever min omgivning med, jag stänger av en del av min omgivning, jag stänger av en del av verkligheten. Vad fyller ut istället? Jag fyller ut gapet. Mina egna tankar. Jag. Min insida. Vad gör musik? Jag relaterar. Musik matar mina tankar - min insida förstärks på bekostnad av verklighet. Jag isoleras. Jag egocentreras. Mina lurar lurar mig.

Men visst är musik azum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0