Shlomo the Slowmo

Alla har säkert upplevt slowmotionögonblick. Ögonblick då det känns som att hela världen saktar ner för att du ska kunna uppfatta precis allt som ryms i ögonblicket. Ofta under känslan av hjälplöshet. Jag har haft många sådana ögonblick och det har säkert du också haft. Men en vän i synnerhet har en historia att berätta. I hans barndomsstad finns en gammal bro. Denna bron är enkelriktad, belägen precis nedanför en lång men inte speciellt brant backe. Bron har farthinder. Med lite anamma och vilja kan man cykla om trafiken på bron. Detta är min vän i full färd med att göra på sin BMX. Precis när han skall passera en buss låser sig framhjulet och min vän slungas upp i luften. I slowmotion upplever han hur han flyger förbi fönstren på bussen, han hade till och med kunnat räkna passagerarna om han ville. Så epic att jag önskar att det vore jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0