Unexplicable Kinder

När jag var fjorton så hade jag ett gäng mynt i ett kinderägg. Jag skakade det för att det lät kul och när jag öppnade det så fick jag för mig att jag inte fann samma uppsättning mynt. Förundrat och tvivlande upprepade jag processen. Återigen en annan uppsättning mynt. Denna gången var jag säker. Med förväntan och förundran skakade jag igen. Jag återfann samma uppsättning mynt som föregående gång. Ingen förändring. Besviken skakade jag ägget igen. Ingen förändring. Vemodigt skakade jag igen. Ingen förändring.

Jag tror inte ens på sådant. Faktum är att det går precis rakt emot allt jag tror på. Jag har aldrig kunnat förklara detta på ett tillfredsställande sätt. Men om vi kan ha schizofrena vanföreställningar så kan vi säkert glappa däruppe intermetent också. Men när medvetandet är en fåfäng sak som inte gärna medger fel och absolut inte brister i grunderna till själva systemet så har jag fortfarande problem med att finna en tillfredsställande förklaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0